X

Na czym polegają badania dla rynku farmaceutycznego?

Baza wiedzy

Odpowiadasz za wyniki sprzedażowe w firmie zajmującej się sprzedażą leków i suplementów? Koniecznie powinieneś zatem dowiedzieć się, jak wiele korzyści może Ci przynieść przeprowadzenie badana rynku medycznego. Firmy badawcze oferują szeroki zakres usług, które przynoszą mierzalne korzyści biznesowe. Poznaj je wszystkie z treści poniższego artykułu. 

 

Badania obserwacyjne

Zależy Ci na wysokiej wiarygodności pomiaru badawczego, jednak nie możesz sobie pozwolić na przeprowadzenie badania o charakterze klinicznym? Nie przejmuj się. Jest rozwiązanie. Mowa o badaniach nieinterwencyjnych, polegających na obserwacji członków określonych populacji pod kątem stanu zdrowia. Można dzięki temu zweryfikować m.in. czynniki wpływające na powstawanie dolegliwości. Przykładowo możliwe staje się dowiedzenie, czy dym tytoniowy faktycznie posiada właściwości zwiększające ryzyko raka. Aby móc stwierdzić związek przyczynowo-skutkowy należy do projektu badawczego dobrać co najmniej dwie kohorty – jedną z nich powinny stanowić osoby przyjmujące placebo lub nie narażone na jakikolwiek czynnik. Wyróżniamy różnego rodzaju badania epidemiologiczne obserwacyjne. Najprostszy ich poddział ma miejsce ze względu na czas prowadzenia pomiarów. Badania retrospektywne polegają na analizie wpływu czynników medycznych po wystąpieniu określonego zdarzenia. Sięga się po już dostępne dane i na ich podstawie wyciągane są wnioski. Natomiast badania prospektywne pozwalają prognozować wydarzenia medyczne, które dopiero będą miały miejsce w przyszłości. Można do nich zaliczyć pomiary kliniczno-kontrolne, badania kohortowe, a także badania przekrojowe.

 

Badania marketingowe leków

Równie wartościowe z punktu widzenia klienta farmaceutycznego są także badania marketingowe, w którym przedmiot stanoewią leki dostępne bez recepty, a także suplementy diety. Jak wiadomo produkty te cieszą się wyjątkowo dużą popularnością wśród polskich konsumentów, ale jednocześnie obserwujemy ogromną konkurencję na rynku. W związku z tym podmioty farmaceutyczne stoją przed koniecznością ciągłego zwiększania skuteczności prowadzonych kampanii reklamowych. W tym celu można chociażby skupić się na:

 

  1. Testowaniu konceptów opakowań leków;
  2. Badaniu różnych koncepcji materiałów reklamowych;
  3. Prowadzeniu badań opinii pacjentów i farmaceutów;
  4. Projektach tajemniczego pacjenta;
  5. Analizach danych zastanych na temat badań rynku medycznego;
  6. Badania segmentacyjne leków;
  7. Badania opinii pracowników medycznych;
  8. Pomiary elastyczności cenowej

Posumowanie Jeżeli zatem nie chcesz pozostać z tyłu za konkurencją, powinieneś już dzisiaj zlecić firmie badawczej realizację projektu Healthcare market research. Dzięki temu dowiesz się w jaki sposób trafić z przekazem marketingowych do klientów, tak aby zwiększyć ich skłonność do dokonywania zakupów oferowanych przez Ciebie produktów medycznych.

rynek medycznyrynek farmaucentycznyanalizy dla farmacjiaplikacje medycznebadania marketingowe dla farmacjiibadania marketingowe farmacji