X

System do badania satysfakcji klientów

Utrzymywanie korzystnych relacji z klientami stanowi klucz do biznesowego sukcesu. Co więcej, ma ono wyjątkowe znaczenie w przypadku firm działających w sieci, takich jak sklepy internetowe. Z tego właśnie powodu obserwujemy obecność na rynku coraz większej ilości narzędzi upraszczających to niełatwe zadanie.

Systemy do badania satysfakcji klientów

Aby można było zwiększyć zadowolenie naszych kupujących, należy najpierw poznać ich opinie. Niezwykle pomocne okazują się w tym względzie systemy do badania satysfakcji klientów. Dzięki nim łatwo jesteśmy w stanie tworzyć ankiety, które następnie prezentowane są osobom, jakie w przeszłości skorzystały z naszych usług.

Nie tylko dla dużych firm

Choć wiele narzędzi pomocnych w prowadzeniu internetowego biznesu dedykowanych jest niemal wyłącznie do dużych firm o znacznych obrotach, to aplikacje do monitorowania jakości obsługi z pewnością do nich nie należą. Wykorzystanie ankiet online okazuje się bowiem nieocenione nie tylko w wielkich sklepach - chętnie korzystają z nich na przykład organizatorzy szkoleń, nierzadko przygotowywanych dla bardzo wąskiego grona uczestników.

Którą aplikację wybrać?

Choć mnogość dostępnych systemów do badania satysfakcji klientów powinna teoretycznie ułatwiać wybór jednego z nich, to jednak paradoksalnie często go utrudnia. Właściciele przedsiębiorstw mogą mieć problem z obiektywną oceną zalet i wad poszczególnych aplikacji, a w konsekwencji z podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie konkretnej licencji.

W rzeczywistości większość najpopularniejszych systemów jest zdecydowanie godna polecenia, a wybór jednego z nich powinien być nierozerwalnie związany z naszymi potrzebami i oczekiwaniami. Jeśli na przykład przerażają nas kwestie techniczne wynikające z wdrożenia aplikacji, to warto sięgnąć po system zapewniający przystępne wsparcie techniczne. Ponadto może się ono okazać pomocne również po pewnym czasie, gdy zajdzie potrzeba dokonania pewnych zmian w ankietach.

Aplikacja do monitorowania jakości obsługi dostarcza nam zazwyczaj dużej ilości informacji o naszych klientach. Choć możemy je przeglądać manualnie (w przypadku niektórych systemów również w czasie rzeczywistym), to jednak najwięcej korzyści niesie za sobą ich staranne opracowywanie. Wiele aplikacji wyposażonych jest w odpowiednie moduły, dzięki którym bez większego wysiłku jesteśmy w stanie wygenerować stosowne raporty za wybrany przez nas okres. Zazwyczaj wolno nam także swobodnie dysponować zgromadzonymi danymi i bez przeszkód przetwarzać je w innych programach - choćby bazodanowych.

badania opinii klientówbadania satysfakcji klientó